16 Mayıs 2009 Cumartesi

Civciv Bakımı...

Bugün ölen iki civcivim üzerine bu yazıyı yazmaya karar verdim... İlk başta neler yaptığımı anlatıyım;
İki gün önce küçük kardeşim civciv alıp geldi. Evde ben bulunduğum için bakımıda bana kaldı civcivlerin. Sabahları geniş olan balokonumuza akşamlarıda küçü kutuya koymaya karar verdik. "Yem" hakkında en ufak bir şey aklımıza gelmedi , yemleri vardı ne de olsa değil mi? Yem yemdir demiştik...
Dün birinci günleriydi balkonda ordan oraya koşup durdular , yemleri 2-3 saatte bir ben kendim verdim , sularınıda kendim verdim. Yoksa onların yem yemek akıllarına bile gelmeyecek diye düşünüyordum...
Bu gecede sorunsuz biraz yem yiyerek yattılar ama düne göre az yem yiyorlardı... Bu sabah uyandığımda ise civcivlerin ikiside çok zayıf düşmüş , ancak biri ayağa bile kalkamaz durumdaydı... Kalkmaya çabalasa bile çok zor kalkıyor hemen düşüyordu... Yanlarına bütün yem poşetini boşalttım fayda etmedi , su döktüm ayaklarına fayda etmedi... Bulundukları yer çok pisti tuvaletlerini yaptıkları inin;orayıda temizledim gene fayda etmedi,ve bu yazıyı yazmağa karar verdim...
Birincisi civciv bakımı konusuna gelelim;

-Civciv yemleri dere kumu veya normal kumda olur elekten geçirilip yemlerine karıştırılmalıdır,bu civciv için çok önemlidir , hem ortalığı pisletmemesi , hemde yemi daha iyi yemesi için.
-Civcivler fazla sevilmemeli , fazla ilgi gösterilmemelidir , fazla severseniz suyu bile içmek için sizin gelmenizi beklerler.
-Civcivlerin altları 4-5 saatte bir temizlenmelidir , eğer kum karışımını yaparsanız fazla kirletmezler sizin içinde daha iyi olur.
-Temizleme nedenide civcivlerin kendi pisliklerini yiyip hastalanmamalarıdır.
-Geceleri civcivler eğer kış ayları ise kutunun yarısına kadar bir kazak örtülmeli , havalar iyi ise evin içinde durmaları yeterlidir.Yeterki sıcak olsun ;)
-Civcivler için eğer varsa bir bahçeniz sabahları oraya bırakılmalıdır.Balkon yerine çok daha iyidir.
-Fazla öten civcivlerin bilinki bir rahatsızlığı vardır.Buradaki işlemler yapılmalı olmadı nette forumlarda araştırılmalıdır,dahada olmazsa telefonla destek veren veterinerlere başvurulmalıdır.
-Eğer yapabiliyorsak 30W bir ampul kutularına bağlanmalıdır.
-Civcivler sonuçta bir canlıdır,onu sırf sevmek için almamalıyız,civcivleri bir eşya gibi değil,canı olan Allah'ın yarattığı bir canlı olarak görmeliyiz.

Bu yazı seyithan-ceri.info'dan alıntıdır. Kaynak belirtilmesi zorunludur.

13 yorum:

  1. çok güzel yazmıştın ama niçin öldüler merak ettim yazık yaa ampüle gerek yok aslında ama koyun ampülün yanına kıvrılıp uyuyorlar bide yumurta sarısı ve mısır unu nu karıştırıp mama yapın 1 ayda öyle tombik tombik oluyorlar 8. sınıfta bend besledim şimdi kocaman bi horoz oldu 2 yaşında

    -Civcivler sonuçta bir canlıdır,onu sırf sevmek için almamalıyız,civcivleri bir eşya gibi değil,canı olan Allah'ın yarattığı bir canlı olarak görmeliyiz.

    bu yorumuna katılıyorum çoğu kişi sırt tavuk olması ve yumurta vermesini istiyorlar ama onlarında canları var bend yakın zamanda 2tane alcam

    YanıtlaSil
  2. yha ben bügun aldım civciv çok ötüyorlar ve hiç bir şey yemiyorlar lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
  3. ben dün aldım.şuana kadar bi sorunu çıkmadı Allah'a şükür.inşallah da çıkmaz.şuan sadece ekmeği ıslatıp verin dediler bende öyle yapıyorum.bir hafta kadar sonra yem kullanmaya başlayacağım.civcivler çok hassas hayvanlar sevgi istiyorlar.yani sadece tavuk olacak diye almak manasız.ben şahsen balkonda bakıyorum.sabahları bahçede geziyor,hiçte kümees hayvanı gibi davranmıyor tıpkı yavru bir köpek gibi.oyun oynuyoruz.tip-top bile yapıyor:)beni kovalıyor,snra ben onu kovalıyorum falan filan:)civciğvimi çok seviyorum :D

    YanıtlaSil
  4. civcivler için en iyi besin bes yemdir bes yem verin 3 gün sonra büyüdüğünü göreceksiniz

    YanıtlaSil
  5. civcivler için en iyi besin bes yemdir civcivinize bes yem verin 3 gün sonra büyüdüğünü fark edeceksiniz

    YanıtlaSil
  6. benimde kara Muratım var birgün geldiğimde hiç nefes almıyordu nemi yaptım 2 dakikada 1 suni tenefüs gece onla yattım ishal şurubu aldım ve şimdi 1 aylık oldu yaşıyor yumurta yem ince bulgur veriyorum kuskus makarna bazen az yeşillik kutuda ampul yakıp yaşattım onu canım annem benim

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar ben civciv besliyorum 1 ay 15 gün oldu ve hala civciv halindeler kuşçuya sordum gayeet normal dedi 1 ay 25 gün sonra büyürlermiş dediler bana evimde 1 horoz 1 tavuk besliyorum hep kutuda besliyorum bazen balkona salıyorum 25 derecede onları ısıtıyorum 20 derece altına düştümü üşüyorlar birbirlerine giriyorlar bende ampul yakıyorum balkn bizim 35 dereceye çıkıyo ben yinede ampul takıyorum ben şahsen çok seviyorum benim amcamın kızı 2 tane tavuk almmıştı birisini öldürmeyi başardı hep eline alıp duruyodu birde elektrikler gitmişti o gün çok kötü olmuştu şimdi onların 1 horozu ve 1 tavuğu var babama sölice kües yapsın bizim büyük balkon var orda dördünü beslicez yumurta yapcaklar yavru yaptırcamm tabikide horozla sevgili olurlarsa civciv yapınca civcivci ablaya vericem tabi inşallah bi sorun çıkmadan büyürler

    YanıtlaSil
  8. bende bugün civciv aldım suyunu felan koydum civcivler karınca kolucan v.b seyleri çok severler bide balkonda besliyosanıuz dikkatli olun kargalar saldırmasın

    YanıtlaSil
  9. yha lütfen yardım edin 4 tane horoz 5 tane tavuk büyüttüm ama bu sene aldıklarımın hepsi çok çabuk ölüyor ve çok bağırıyor bes yem ne demek nasıl olur ve nerede satılır.?

    YanıtlaSil
  10. ben bugün petshop tan tavşanlarıma yem almaya gittiğimde sevimli şeyleri gördüm 1 tane almak istedim ve aldım tavru tavşanlarımın kafesine koydum sürekli ciyaklıyor ltavşanları korkuttu evin içinde dolaşıyor şimdi ama ağzı durmak bilmedi çok bağrıyor.yaz ayı sıcak diye üşüme sorunu olacağını düşünmüyorum umarım kısa bi hayatı olmaz bi tavsiye de bulunmak isterseniz buradayım iyi günler

    YanıtlaSil
  11. Bahçeye salarım ama kedişler çok bizim orada :D

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Arkadaşlar Ben 5 Gün Önce 2 Tane Civciv Aldım. Biri 1 Haftalık Digeri İse 2 - 3 Günlükdü. 1 Haftalık Olan 1 Gün Sonra SAbahleyin Ayaklarını Geri Atarak Öldü Canlandırmaya Çalıştım Olmadı. Şimdi İse O Küçük Civcivim Tek Başına Ötüyordu. Taki 07.05.2013'e Kadar O Gece Hava Soguktu Ama Biz Yinede Kutusunun İçine Sıcak Su Şişeleri Koyup Isıtmaya Çalıştık Sabah Kalktıgımızda Sesi Hiç Cıkmıyordu Ayakta Zor Duruyordu. Biz Yİnede Onu Sıcaktan Hiç Cıkarmayıp Hep Isıttık Sabah Kalktıgımda Yine Hasta Kalkmıştı Ve Çok Su İçiyordu Ama Yem Yemiyordu. Bende Bakkalda Aspirin Alıp İçinde Toz Yaptım Erittim İçirdim. Suyu İçtikten 2 - 3 Adım Attıktan Sonra Tekrar Su İçermiş Gibi Bir Hareket Yapıyor. Ama Su İçmiyor Acaba Sebebi Ne ? Hiç Yemde Yemiyor. Lütfen Yardım Edin Ölmek Üzere.

    YanıtlaSil
  13. ben 2 şer 2şer alıyordum civciv 8 10 tane aldım 2 tanesi büyüdü biri tavuk biri horoz oldu ben bursadayım kuzenim gölcükte ona verdim köy de yaşıyorlar yumurta veriyorlarmış ben beton zeminde terasata babam kümes yaptı çok sevdim sabah akşam onlarla uğraştım sakın ha sakın fazla elinize almayın benimkileri hep elime aldım fazla büyümediler ben pazardan almıştım çok hareketli olmasına dikkat edin öyle alın kutuda ölürler kutuda beslemeyin ayrıca ışığa falan gerek yok ben yanına su küçük oyuncak ve yem falan atrıca kümesleri tahtadan yaptı babam altına kum koyabilirsiniz arasıra yeşillik görsün birde sakın tuzlu yedirmeyin ölürler salatalık rendesi karınca ekmek içi büyüdüğünde yem buğday falan verin bunları yaparsanız büyür ayrıca ben tekrar almak istiyorum ama 1 ay sonra köye gidicez kime vericem diye düşünüyorum ya 2 tane civciv ya da 2 tane ördek alacağım sorularınızı sorabilirsiniz.

    YanıtlaSil